Ielu intervija ir saruna ar cilvēkiem uz ielas par kādu konkrētu tēmu.
Diskrimināciju ne vienmēr ir viegli pamanīt.
Diskriminācija ir nepamatoti atšķirīga attieksme pret kādu cilvēku.
Vieni cilvēki netaisnīgu attieksmi atpazīst uzreiz.
Citi to nepamana vai uzskata par ierastu.
Daži cilvēki ar šādu attieksmi pat samierinās.
Tas parāda, ka cilvēkiem ir atšķirīga izpratne par diskrimināciju.
Video laikā cilvēkus uzrunāja uz ielas.
Viņiem stāstīja dažādas situācijas un jautāja, vai un kāpēc tajās pret kādu izturas netaisnīgi.
Vairākās situācijās pret cilvēku izturas netaisnīgi vairāku iemeslu dēļ.
To sauc par pārklājošo diskrimināciju.
Šādā gadījumā dažādi iemesli kopā rada vēl lielāku nevienlīdzību.
Piemēram, darba intervijā sievietei jautā, vai viņa plāno bērnus.
Šāds jautājums var būt saistīts gan ar viņas dzimumu, gan vecumu.
Šāds jautājums ir diskriminējošs.
Darba likums aizliedz uzdot šādu jautājumu.
Svarīgi atcerēties, ka ne viss, kas liekas rupjš vai nepatīkams, ir diskriminācija.
Tāpēc ir svarīgi par šādām situācijām runāt un mācīties tās atpazīt.
Video apraksts:
Šajā video ir ielu intervijas dažādās publiskās vietās.
Video vadītājs ir Oskars.
Viņš ir garš, vidējas miesasbūves un strādā improvizācijas teātrī.
Oskars uzrunā garāmgājējus.
Viņš aicina viņus piedalīties “diskriminācijas termometrā”.
Dalībniekiem stāsta dažādas situācijas.
Viņi vērtē katru situāciju skalā no 1 līdz 5.
1 nozīmē, ka situācija nav diskriminējoša.
5 nozīmē, ka situācija ir ļoti diskriminējoša.
Viņi arī skaidro, kāpēc viņi izvēlas konkrēto skaitli.
Video beigās parādās informācija par kampaņas mājaslapu nolaidslieksni.lv.
Ielu intervija: cilvēki vērtē netaisnīgas un aizskarošas situācijas

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?
Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006
Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv
Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv
Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv
Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv
© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.


Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.
