Šovasar apmeklē “Nolaid slieksni” pieredzes telti un iepazīsti citu cilvēku ikdienu
Labklājības ministrija rīko kampaņu “Nolaid slieksni”.
Kampaņa ir plānots pasākumu kopums ar vienu mērķi.
To atbalsta Eiropas Savienības Fonds Plus.
No 11. jūlija līdz 15.augustam būs iespēja apmeklēt pieredzes telti dažādos pasākumos visā Latvijā.
Pieredzes telts ir telts, kurā cilvēki var pildīt dažādus uzdevumus un sajust, kā dzīvo citi cilvēki ikdienā.
Teltī būs dažādi uzdevumi, piemēram, sajūtu stacijas un virtuālā realitāte.
Tur cilvēks ar savu ķermeni un maņām var sajust, kādas grūtības daudzi cilvēki piedzīvo ikdienā.
Piemēram, grūtības redzēt, dzirdēt, pārvietoties vai saprast informāciju.
Pirmo reizi pieredzes telti cilvēki varēja apmeklēt Liepājas Jūras svētkos 11. jūlijā.
Pieredzes teltī būs 3 sajūtu stacijas.
Sajūtu stacijās būs dažādi uzdevumi.
Tos pildot, apmeklētāji varēs paskatīties uz ikdienu no cita skatpunkta.
Uzdevumi palīdzēs iepazīt citu cilvēku pieredzi un labāk saprast, ar kādiem izaicinājumiem daudzi saskaras.
Pieredzes teltī varēs izmēģināt arī virtuālo realitāti.
Tā ir datorā veidota vide, ko var redzēt un dzirdēt ar īpašām brillēm un austiņām.
Šī pieredze palīdz labāk saprast situācijas, kuras ne vienmēr ir redzamas, bet var būtiski ietekmēt cilvēka ikdienu.
Papildus šīm aktivitātēm varēs atbildēt uz testa jautājumiem.
Tie palīdzēs aizdomāties par saviem priekšstatiem un pirmajiem iespaidiem dažādās situācijās.
Priekšstati ir domas, kas veidojas no tā, ko tu redzi, dzirdi, lasi vai piedzīvo.
Varēs arī uzzināt, kā atpazīt diskrimināciju un ko darīt, ja cilvēks pats piedzīvo nevienlīdzīgu attieksmi vai redz, ka tā notiek ar citu cilvēku.
Diskriminācija ir tad, kad pret cilvēku izturas netaisnīgi dažādu iemeslu dēļ.
Par nākamajiem pasākumiem, kur var apmeklēt “Nolaid slieksni” pieredzes telti, vari uzzināt šeit: https://nolaidslieksni.lv/#pasakumukalendars.
Video apraksts: video redzama sociālās kampaņas “Nolaid slieksni” pieredzes telts Liepājas Jūras svētkos.
Apmeklētāji piedalās dažādās aktivitātēs.
Viņi uzliek virtuālās realitātes brilles un skatās video.
Viņi sēž ratiņkrēslā un mēģina pārbraukt pāri nelielam šķērslim.
Viņi uzliek austiņas, lasa tekstu un pilda rakstisku uzdevumu.
Video beigās parādās informācija par kampaņas mājaslapu nolaidslieksni.lv.
Ieskats kampaņas “Nolaid slieksni” pieredzes teltī

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?
Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006
Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv
Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv
Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv
Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv
© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.


Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.
