Šis ir Labklājības ministrijas vebināra “Kā nepieļaut, ka mūsu stereotipi pārtop diskriminācijā?” ieraksts.

Vebinārā runā par stereotipiem.

Stereotipi ir maldīgas domas par citiem.

Vebinārā skaidro, kā rodas stereotipi un kā tie ietekmē mūsu domas, lēmumus un rīcību ikdienā.

Tiek stāstīts arī par to, ka stereotipi var radīt nevienlīdzīgu attieksmi.

Tas var novest pie diskriminācijas.

Diskriminācija ir nepamatoti atšķirīga attieksme pret kādu cilvēku.

Tas var notikt dažādās dzīves jomās, piemēram, darbā, izglītībā, saņemot pakalpojumus un citās situācijās.

Vebinārā runā arī par diskrimināciju Latvijā.

Tiek skaidrots, kā diskriminācija ietekmē dažādas cilvēku grupas, piemēram, jaunos vecākus, cilvēkus ar invaliditāti un cilvēkus ar veselības problēmām, kuras citi uzreiz nepamana.

Par diskrimināciju stāsta Emīlija Plaksins.

Viņa strādā Tiesībsarga birojā.

Viņa palīdz novērst diskrimināciju un aizsargāt cilvēku tiesības.

Par stereotipiem saistībā ar dzimumu, vecumu un invaliditāti stāsta Artūrs Pokšāns.

Viņš ir Latvijas Universitātes docents un pētnieks.

Viņš pēta cilvēku uzvedību un sabiedrību.

Viņš skaidro arī to, kā cilvēki var pamanīt savus stereotipus.

Tas var palīdzēt mazināt diskrimināciju.

Vebināra otrajā daļā eksperti diskutē par to, kā stereotipi ietekmē lēmumus darbā, pakalpojumu sniegšanā un izglītībā.

Eksperti meklē atbildes uz jautājumiem, kā pamanīt savus stereotipus.

Viņi arī skaidro, kad stereotipi kļūst par diskrimināciju un ko cilvēki un organizācijas var darīt, lai visi cilvēki jūtas pieņemti un cienīti.

Diskusijā piedalās 3 eksperti:

1. Artūrs Pokšāns

Viņš ir Latvijas Universitātes docents un pētnieks.

Viņš pēta cilvēku uzvedību un sabiedrību.

2. Emīlija Plaksins

Viņa strādā Tiesībsarga birojā.

Viņa palīdz novērst diskrimināciju un aizsargāt cilvēku tiesības.

3. Agnese Makejeva

Viņa strādā Rīgas satiksmē.

Viņa palīdz risināt darba un nodarbinātības jautājumus.

Vebināru un diskusiju vada Arnis Krauze.

Labklājības ministrijas vebināra “Kā nepieļaut, ka mūsu stereotipi pārtop diskriminācijā?” ieraksts

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.