“Kā nepieļaut, ka mūsu stereotipi pārtop diskriminācijā?”

Datora ekrānā redzamas atvērtas durvis.

Durvīs stāv vīrietis.

Pie durvīm ir uzraksts “Nolaid slieksni”.

Attēla apakšā ir 3 logotipi: Eiropas Savienības logotips, Nacionālā attīstības plāna 2027 logotips, Labklājības ministrijas logotips.

Labklājības ministrija 23. aprīlī no 10.00 līdz 12.00 aicina darba devējus, valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekus, skolu un augstskolu darbiniekus, kā arī citus interesentus uz tiešsaistes vebināru “Kā nepieļaut, ka mūsu stereotipi pārtop diskriminācijā?”.

Stereotipi ir iepriekšēji uzskati par cilvēkiem.

Vebinārā dažādi speciālisti runās par to:

  • kā rodas stereotipi par cilvēkiem;

  • kā šie stereotipi var ietekmēt to, kā mēs domājam un rīkojamies, piemēram, darbā vai skolā.

Ja mēs to saprotam, mēs varam:

  • izturēties vienādi un taisnīgi pret visiem cilvēkiem;

  • atrast vairāk iespējamo darbinieku;

  • uzlabot pakalpojumu kvalitāti un to, cik daudz cilvēku tos saņem;

  • veicināt iekļaujošu izglītību, kur mācās visi bērni kopā.

Dalībai vebinārā var pieteikties līdz 22. aprīlim plkst. 16.00.

Lai pieteiktos, aizpildi reģistrācijas formu zemāk.

Saite uz vebināru tiks nosūtīta uz e-pastu vienu dienu pirms pasākuma.

Ikdienā mēs bieži veidojam domas par citiem cilvēkiem automātiski.

Tas notiek, ja mums ir neliela pieredze vai mēs ticam tam, ko esam dzirdējuši no citiem.

Tas var būt par cilvēka vecumu, dzimumu, veselību vai citām redzamām un neredzamām pazīmēm.

Arī dzīvē ir daudzi piemēri, kas parāda, kas ir diskriminācija.

Diskriminācija ir netaisnīga izturēšanās pret cilvēku.

Latvijā ir dažādas diskriminācijas situācijas.

Tās skar dažādas cilvēku grupas.

Piemēram, jaunus vecākus, cilvēkus ar invaliditāti vai cilvēkus ar citām veselības problēmām, kuras nevar uzreiz pamanīt.

Par šiem piemēriem stāstīs Tiesībsarga biroja Diskriminācijas novēršanas un digitālo tiesību nodaļas juridiskā padomniece Emīlija Plaksins.

Otrajā vebināra daļā uzaicinātie eksperti diskutēs par stereotipiem.

Viņi skaidros:

  • kā mūsu domas par cilvēkiem ietekmē to, kā mēs pret viņiem izturamies darbā;

  • kā mūsu domas par cilvēkiem ietekmē mūsu lēmumus darbā;

  • kā mūsu domas par cilvēkiem ietekmē to, kā mēs sniedzam pakalpojumus;

  • kā mūsu domas par cilvēkiem ietekmē izglītību.

Diskusijā runās par šādiem jautājumiem:

  • kā cilvēks pamana savus stereotipus;

  • kad stereotipi pārvēršas diskriminējošā attieksmē;

  • kādus soļus katrs cilvēks un organizācijas var spert, lai Latvijā veidotu vidi, kur visi jūtas cienīti un pieņemti.

Diskriminējoša attieksme ir netaisnīga un nevienāda izturēšanās pret cilvēku.

Sarunā piedalīsies:

  • Artūrs Pokšāns

Viņš ir Latvijas Universitātes docents un pētnieks.

Viņam ir doktora grāds.

Viņš ir sociālantropologs.

Tas nozīmē, ka viņš pēta cilvēku dzīvi un sabiedrību.

  • Emīlija Plaksins

Viņa strādā Tiesībsarga birojā.

Viņa ir juriste.

Viņa strādā nodaļā, kas palīdz novērst diskrimināciju un sargā cilvēku tiesības internetā un digitālajā vidē.

  • Vaira Gromule

Viņa vada Rīgas starptautisko autoostu.

Viņa ir autoostas valdes priekšsēdētāja.

Viņa arī vada biedrību “Sievietes transportā”.

Šī biedrība palīdz sievietēm, kas strādā transporta jomā.

Vebināru un sarunu vadīs Arnis Krauze.

Dalībai vebinārā var pieteikties līdz 22. aprīlim plkst. 16.00.

Lai pieteiktos, ir jāaizpilda reģistrācijas forma.

Saite uz vebināru tiks nosūtīta uz e-pastu vienu dienu pirms pasākuma.

Lai visi, kas vēlas, var viegli sekot vebināram internetā, tiešraides laikā uz ekrāna būs redzams teksts.

Šis teksts parādīs to, ko cilvēks runā.

Būs arī tulkojums zīmju valodā.

LM aicina uz vebināru par stereotipiem un to ietekmi uz mūsu lēmumiem

Attēlots uzaicinājums. Apraksts zemāk tekstā.
Attēlots uzaicinājums. Apraksts zemāk tekstā.

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.