Vebinārs notiks 18. martā no pulksten 9.30 līdz 11.30.

Uz vebināru aicina darba devējus, valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekus, izglītības iestāžu darbiniekus un citus interesentus.

Vebinārā runās par to, kā sabiedrībā pieņemtie uzskati ietekmē cilvēku iespējas mācīties, strādāt, piedalīties sabiedrības dzīvē un saņemt pakalpojumus.

Pētījumi rāda, ka 41 no 100 cilvēkiem Latvijā ir piedzīvojuši diskrimināciju.

Diskriminācija nozīmē nevienlīdzīgu vai netaisnīgu attieksmi pret cilvēku.

Cilvēki var saskarties ar diskrimināciju invaliditātes, vecuma, dzimuma vai ģimenes situācijas dēļ.

Daži cilvēki saskaras ar diskrimināciju vairāku iemeslu dēļ vienlaikus.

To sauc par pārklājošo diskrimināciju.

Diskriminācija bieži sākas ar idejām par to, kas ir normāli vai pieņemami.

Šādi idejas var radīt šķēršļus cilvēku vienlīdzīgām iespējām.

Šie šķēršļi var parādīties darba intervijās, sabiedriskajā transportā vai ikdienas sarunās.

Dažreiz pat nevainīgs komentārs var likt cilvēkam justies nepieņemtam.

Jo lielāki ir šie šķēršļi, jo grūtāk cilvēkam pilnvērtīgi piedalīties sabiedrības dzīvē.

Vebināra pirmajā daļā uzstāsies Agnese Cimdiņa.

Viņai ir doktora grāds.

Viņa uzņēmumā PwC Latvija vada dažādības jomu un rūpējas, lai visi cilvēki justos iekļauti.

Dažādība nozīmē, ka cilvēki ir dažādi.

Iekļaušana nozīmē, ka visiem ir vieta un iespēja piedalīties.

Viņa stāstīs par to, kā veidojas priekšstati par normālo.

Viņa skaidros, kā sabiedrības normas, kultūra un audzināšana ietekmē mūsu attieksmi un lēmumus.

Tiks apskatīti piemēri par dzimuma, vecuma un invaliditātes ietekmi uz cilvēku vērtēšanu.

Vebināra otrajā daļā notiks ekspertu diskusija.

Eksperti runās par to, kā cilvēki iedomājas labu darbinieku, labu skolēnu un parastu klientu.

Viņi runās par to, kā šie priekšstati ietekmē cilvēku iespējas darbā, izglītībā un pakalpojumu saņemšanā.

Tiks runāts arī par stereotipu ietekmi ikdienas dzīvē.

Stereotips ir vispārīgs priekšstats vai pieņēmums par cilvēku vai cilvēku grupu, neiepazīstot katru cilvēku atsevišķi.

Eksperti diskutēs par to, kā veidot iekļaujošāku vidi organizācijās un sabiedrībā.

  • Diskusijā piedalīsies Agnese Cimdiņa.

Viņa uzņēmumā PwC Latvija vada dažādības jomu un rūpējas, lai visi cilvēki justos iekļauti.

  • Diskusijā piedalīsies Ivars Balodis no biedrības “Apeirons”.

Viņš vada biedrību “Apeirons”.

Tā ir invalīdu un viņu draugu biedrība.

Biedrība palīdz cilvēkiem ar invaliditāti.

Piemēram, tā cīnās par vides pieejamību.

  • Diskusijā piedalīsies Babītes vidusskolas direktors Aleksandrs Lange.

Viņš ir Babītes vidusskolas direktors.

Viņš ir arī pusaudžu motivācijas programmas treneris.

Šī programma māca jauniešiem drosmi un cieņu.

Piemēram, kā atbalstīt citus un nestāvēt malā.

Vebināru vadīs Arnis Krauze.

Reģistrācija dalībai vebinārā ir slēgta.

Lai vebinārs būtu pieejams visiem interesentiem, būs pieejama teksta transkripcija reāllaikā.

Būs pieejams arī tulkojums zīmju valodā.

Labklājības ministrija aicina piedalīties vebinārā, kur runās par to, kā sabiedrībā pieņemtie noteikumi ietekmē cilvēku vienlīdzīgas iespējas.

Attēlots uzaicinājums. Apraksts zemāk tekstā.
Attēlots uzaicinājums. Apraksts zemāk tekstā.

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.