9. maijā no plkst. 11.00 līdz 15.00 Vērmanes dārzā Eiropas dienas pasākumā Labklājības ministrija aicina apmeklēt kampaņas “Nolaid slieksni” aktivitāšu vietu Finanšu ministrijas teltī.

Ikdienā cilvēki ne vienmēr pamana aizspriedumus.

Tie var parādīties cilvēku domās, izvēlēs vai attieksmē pret citiem.

Tas var radīt nevienlīdzīgu attieksmi, īpaši pret cilvēkiem ar invaliditāti, dažāda vecuma vai dzimuma cilvēkiem.

Kampaņas aktivitāšu vietā apmeklētāji varēs aizpildīt tiešsaistes testu “Cik augsts ir tavs aizspriedumu slieksnis?”.

Tests palīdzēs saprast savu attieksmi dažādās situācijās.

Tāpat būs iespējams uzzināt, kā atpazīt diskrimināciju un kā rīkoties, ja cilvēks ar to saskaras vai to pamana.

Apmeklētāji varēs saņemt informāciju un materiālus par diskrimināciju un iespējām par to ziņot.

Šī aktivitāte ir daļa no kampaņas “Nolaid slieksni”.

Kampaņas mērķis ir palīdzēt saprast, kas ir pārklājoša diskriminācija, un aicināt cilvēkus domāt par savu attieksmi ikdienā.

Pārklājoša diskriminācija ir tad, kad cilvēku apvaino vai izturas netaisnīgi vairāku iemeslu dēļ vienlaicīgi.

Jau šovasar visā Latvijā notiek dažādi bezmaksas pasākumi.

Tos atbalsta Eiropas Sociālais fonds Plus.

Šie pasākumi palīdz cilvēkiem labāk saprast, kas ir diskriminācija.

Plašāka informācija par Eiropas dienas pasākumu ir šeit: https://riga.europarl.europa.eu/home/pagecontent/grid/main/aktualitates-latvija/svini-eiropas-dienu-vermanes-darza-kopa-ar-eiropas-parlamenta-biroju-latvija.html.

“Nolaid slieksni” aicina uz aktivitātēm Eiropas dienā

Pasākuma afiša. Aicinājums 9. maijā uz Eiropas dienas pasākumu.
Pasākuma afiša. Aicinājums 9. maijā uz Eiropas dienas pasākumu.

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.