Raidieraksta “Kā lai…” sērijā “Atpazīst stereotipus” piedalās vadītāja un žurnāliste Inga Spriņģe.

Viņa sarunājas ar antropoloģijas doktori Agnesi Cimdiņu.

Agnese Cimdiņa strādā uzņēmumā “PwC”.

Viņa palīdz veidot dažādību un iekļaujošu vidi.

Sarunā Agnese stāsta par savu pieredzi Norvēģijā.

Tur viņa studēja un strādāja.

Norvēģijā ir lielāka vienlīdzība.

Sievietēm un vīriešiem ir līdzīgas iespējas.

Lomas nav atkarīgas no dzimuma.

Tur cilvēki vairāk rūpējas arī par emocionālo veselību.

Šī pieredze iedvesmoja Agnesi.

Viņa sāka pētīt stereotipus un aizspriedumus.

Viņa pēta arī “neredzamos sliekšņus”.

Tie ir šķēršļi, kurus cilvēki bieži nepamana.

Sarunā skaidro, kā rodas stereotipi.

Tie veidojas sabiedrībā un ģimenē.

Tie tiek nodoti no paaudzes paaudzē.

Raidierakstā min dažādus steriotipu piemērus.

Piemēram:

– kādam jābūt cilvēka izskatam un apģērbam,

– kādas profesijas “piemērotas” sievietēm vai vīriešiem,

– kādas lomas ir ģimenē.

Agnese skaidro, kāpēc stereotipus ir grūti mainīt.

Tie ir dziļi iesakņojušies.

Viņa arī stāsta, ko var darīt, lai to mainītu.

Ir svarīgi pamanīt savus aizspriedumus.

Tas palīdz veidot iekļaujošāku sabiedrību.

Tas nozīmē – pieņemt dažādus cilvēkus.

Raidieraksta epizode tapa Labklājības ministrijas kampaņas “Nolaid slieksni” ietvaros.

Kampaņu finansē Eiropas Sociālais fonds Plus.

Klausies raidierakstu Spotify:

https://open.spotify.com/episode/5REdkXRixzcufazNpOaSv9?si=P-L1eKNSQcSQGA46CAh_Uw

Skaties raidierakstu Youtube:

Raidieraksta “Kā lai…” epizode ar Agnesi Cimdiņu par stereotipu atpazīšanu un to apzinātu izskaušanu.

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.