Raidieraksta “Kā lai…” sērijā “Drosme ietekmēt” piedalās vadītāja un žurnāliste Inga Sprinģe.

Viņa sarunājas ar nevalstiskās organizācijas aktīvisti un bijušo valsts iestādes darbinieci Inesi Vaivari.

Viņas runā par to, kā cilvēki piedalās sabiedrības dzīvē, kāds ir kopienu spēks un kā sievietes palīdz to stiprināt.

Inese ir no Rīgas, bet jau daudz gadus dzīvo Limbažos.

Viņa salīdzina cilvēku kopienas Rīgā un reģionos.

Viņa saka, ka ārpus Rīgas cilvēki bieži iesaistās vairāk un ciešāk.

Piemēram, mazā pilsētā vai ciemā cilvēki biežāk pazīst cits citu un kopā dara lietas.

Sarunā Inese saka, ka bieži tieši sievietes ir galvenās, kas rosina un vada dzīvi ciemā vai pilsētā.

Kad sievietes kļūst vecākas un pieredzējušākas, viņu loma sabiedrībā kļūst vēl lielāka.

Saruna pievēršas arī tā sauktajam “rūpju darbam”.

Tas ir darbs izglītībā, sociālajā jomā un biedrībās.

Šo darbu daudzi nenovērtē, bet tas ir ļoti svarīgs.

Bez šī darba sabiedrība nevar būt droša un stabila.

Piemēram, skolotāji, sociālie darbinieki un biedrības palīdz cilvēkiem tikt galā ar grūtībām ikdienā.

Sarunā runā arī par kopienu identitāti.

Tas nozīmē, ka cilvēki jūtas piederīgi savai vietai un cits citam.

Viņas sarunā skar arī dzimumu lomu stereotipus.

Stereotipi ir iepriekšēji uzskati par cilvēkiem.

Tie ir priekšstati, ka “sievietei jādara tas” un “vīrietim jādara tas”.

Inese stāsta par drosmi dzīvot saskaņā ar savām vērtībām, nevis tā, kā sabiedrība sagaida.

Piemēram, izvēlēties darbu vai dzīvesvietu nevis tāpēc, ka “tā vajag”, bet tāpēc, ka tas ir svarīgi pašam cilvēkam.

Raidieraksta episode tapa Labklājības ministrijas kampaņas “Nolaid slieksni” ietvaros.

Kampaņu finansē Eiropas Sociālais fonds Plus.

Klausies raidierakstu Spotify:

https://open.spotify.com/episode/7FFndZoebwC26PC19EOekx

Skaties raidierakstu Youtube:

Raidieraksta “Kā lai…” epizode ar Inesi Vaivari par sabiedrisko līdzdalību un sieviešu lomu reģionu kopienu stiprināšanā

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.