Raidieraksta “Kā lai…” sērijā “Drosme izcelties” piedalās vadītāja un žurnāliste Inga Sprinģe.

Viņa sarunājas ar uzņēmēju un eksperti Baibu Rubesu.

Baiba Rubesa ir strādājusi lielos starptautiskos uzņēmumos.

Viņa ir vadījusi “Latvija Statoil” un uzņēmumu “RB Rail”.

Sarunā runā par stereotipiem darbā.

Stereotipi ir maldīgas domas par citiem.

Piemēram, domāt, ka sievietes vai vecāki cilvēki nevar darīt kādus darbus.

Baiba saka, ka arī pēc 50 gadu vecuma cilvēks var būt aktīvs, var turpināt mācīties un attīstīties un saglabāt savu vietu darba tirgū.

Viņa stāsta, kā pārvarēt šos stereotipus.

Tas nozīmē – neticēt ierobežojošiem uzskatiem.

Pasaule un tehnoloģijas ātri mainās.

Mainās arī tas, ko sabiedrība sagaida no cilvēkiem.

Tāpēc ir svarīgi pielāgoties un mācīties jaunas lietas.

Saruna iedrošina ticēt sev.

Sarunā izceļ, ka ir svarīgi novērtēt savu pieredzi.

Ir arī svarīgi runāt par to, ko esi paveicis.

Nevajag slēpt savus sasniegumus.

Cilvēkam nav jāpakļaujas stereotipiem.

Var dzīvot un strādāt tā, kā pats uzskata par pareizu.

Raidieraksta episode tapa Labklājības ministrijas kampaņas “Nolaid slieksni” ietvaros.

Kampaņu finansē Eiropas Sociālais fonds Plus.

Klausies raidierakstu Spotify:

https://open.spotify.com/episode/3OYdRTuul4TUlDE8CChkh0

Skaties raidierakstu Youtube:

Raidieraksta “Kā lai…” epizode ar Baibu Rubesu par drosmi izcelties un pārvarēt aizspriedumus darba vidē

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.