Šis ir Labklājības ministrijas vebināra “Tā vienkārši ir pieņemts – vai tiešām?” ieraksts.

Vebinārā runā par sabiedrības normām.

Normas ir lietas, ko cilvēki uzskata par “parastām” vai “pareizām”.

Vebinārā runā par to, kā šīs normas ietekmē vienlīdzīgas iespējas.

Piemēram, izglītībā, darbā un saņemot pakalpojumus.

Vebinārā stāsta, kā cilvēki saprot, kas ir “normāli”.

Šīs domas ietekmē kultūra un tas, kā cilvēks ir audzināts.

Tie ietekmē arī to, kā mēs domājam un ko darām.

Par šo tēmu stāsta Agnese Cimdiņa.

Viņa pēta cilvēkus un strādā ar jautājumiem par dažādiem cilvēkiem un to, lai visi būtu iekļauti.

Vebināra otrajā daļā cilvēki runā un dalās ar savām domām.

Tajā piedalās vairāki eksperti.

Viņi runā par to, kā cilvēkiem rodas domas par citiem cilvēkiem.

Piemēram, kāds ir “labs darbinieks”, “labs skolēns” vai “parasts klients”.

Sarunā runā arī par stereotipiem.

Stereotipi ir maldīgas domas par citiem.

Tie ietekmē to, kā mēs domājam un rīkojamies ikdienā.

Eksperti runā par to, kā veidot vidi, kurā visi cilvēki jūtas pieņemti un droši.

Diskusijā piedalās 3 cilvēki:

1. Agnese Cimdiņa

Viņai ir doktora grāds.

Viņa uzņēmumā PwC Latvija vada dažādības jomu un rūpējas, lai visi cilvēki justos iekļauti.

Dažādība nozīmē, ka cilvēki ir dažādi.

Iekļaušana nozīmē, ka visiem ir vieta un iespēja piedalīties.

2. Ivars Balodis

Viņš vada biedrību “Apeirons”.

Tā ir invalīdu un viņu draugu biedrība.

Biedrība palīdz cilvēkiem ar invaliditāti.

Piemēram, tā cīnās par vides pieejamību.

3. Aleksandrs Lange

Viņš ir Babītes vidusskolas direktors.

Viņš ir arī pusaudžu motivācijas programmas treneris.

Šī programma māca jauniešiem drosmi un cieņu.

Piemēram, kā atbalstīt citus un nestāvēt malā.

Vebināru un diskusiju vada Arnis Krauze. 

Labklājības ministrijas vebināra “Tā vienkārši ir pieņemts – vai tiešām?” ieraksts

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.