Nekad nav par vēlu sākt

“Es nekad neesmu baidījies mācīties no jaunākiem kolēģiem un atzīt savas kļūdas,” saka kampaņas “Nolaid slieksni” vēstnesis Anrijs Brencāns.

Vēstnesis ir cilvēks, kurš pārstāv kādu ideju, kampaņu vai organizāciju un palīdz par to stāstīt citiem.

Anrijs ir labi zināms sporta pasaulē, īpaši handbolā.

Viņu pazīst arī ārpus Latvijas.

Pirms vairāk nekā desmit gadiem Anrijs sāka izmantot savu pieredzi arī informācijas tehnoloģiju jomā.

Informācijas tehnoloģijas ir datori, programmas un citas digitālās ierīces, ko izmanto informācijas glabāšanai, apstrādei un nosūtīšanai.

Viņš to sauc par sava veida karjeras maiņu pēc 50 gadu vecuma.

Citas spirāles sākums

Anrijam ir 62 gadi.

Vecums viņam netraucē turpināt mācīties un attīstīties.

Tagad viņš strādā informācijas tehnoloģiju jomā un izmanto arī mākslīgo intelektu.

Pirms sešiem gadiem tika izveidots uzņēmums FanApps.

Uzņēmums veido telefona programmas sporta organizācijām un sportistiem.

Šīs programmas palīdz sporta organizācijām sazināties ar saviem līdzjutējiem.

Tajās var arī sekot līdzi dažādiem sporta notikumiem un tiešraidēm.

Anrija darbā ļoti svarīga ir informācija, tehnoloģijas un mākslīgais intelekts.

Tomēr viņš izmanto arī zināšanas, ko daudzu gadu laikā ieguvis sportā.

Anrijs neuzskata, ka ir pilnībā mainījis karjeru.

Viņš saka, ka tas drīzāk ir jauns posms viņa karjerā.

Sports vienmēr ir bijis svarīga viņa dzīves daļa.

Arī tagad Anrijs joprojām strādā sporta jomā.

Daudzus gadus Anrijs profesionāli spēlēja handbolu.

Vēlāk viņš sāka strādāt sporta pārvaldībā.

Ilgu laiku Anrijs vadīja Latvijas Handbola federāciju.

Viņš strādāja arī Eiropas Handbola federācijas izpildkomitejā.

Vienlaikus Anrijs turpināja mācīties.

Viņam ir divi maģistra grādi.

Vienu maģistra grādu sporta pārvaldībā viņš ieguva Francijā.

Tajā pašā laikā Anrija jaunākais dēls pabeidza universitāti Amerikā.

Daudzus gadus Anrijs strādāja dažādos amatos.

Ar laiku viņš saprata, ka vēlas savu pieredzi izmantot citādi.

Viņš vēlējās ar savām zināšanām radīt drošāku pamatu sev un savai ģimenei.

Strādājot organizācijās, ne vienmēr ir iespējams īstenot visas savas idejas.

Arī iespējas nopelnīt var būt ierobežotas.

Tāpēc Anrijs sāka interesēties, kā informāciju par sportu apkopot un izmantot datorā.

Tajā laikā šī joma vēl tikai sāka attīstīties.

Sākums nebija viegls.

Anrijam bija jāapgūst jaunas tehnoloģijas.

Viņam bija jāiemācās strādāt ar datoriem un programmām.

Viņam bija arī jānotic, ka pēc 50 gadu vecuma var sākt kaut ko pilnīgi jaunu.

Tagad Anrija uzņēmums veido dažādus rīkus datoriem un telefoniem sporta organizācijām.

Viens no tiem ir Latvijā radīta platforma UseAward.

Platformā cilvēki var piedalīties paredzamo rezultātu un minēšanas spēlēs.

Šajās spēlēs nav azartspēļu elementu.

Azartspēle ir spēle, kurā cilvēks riskē ar naudu, lai mēģinātu laimēt vairāk naudas vai balvu.

Platformu jau izmanto vairāki sporta klubi un organizācijas.

To izmanto basketbola klubs “Ventspils”.

To izmanto arī “Rīgas Zeļļi” un Eiropas Jaunatnes meiteņu basketbola līga.

Anrija uzņēmums sniedz arī konsultācijas.

Dažreiz klienti saka, ka viņiem vajag vairāk informācijas.

Pēc sarunas izrādās, ka vispirms ir jāsakārto citas lietas.

Tad Anrijs godīgi iesaka netērēt naudu tam, kas vēl nav vajadzīgs.

Viņš uzskata, ka godīgums palīdz veidot ilgtermiņa attiecības.

Ne vienmēr svarīgākais ir uzreiz nopelnīt.

Dažreiz svarīgāk ir godīgi pateikt klientam, kas viņam patiešām ir vajadzīgs.

Cilvēki to atceras.

Tāpēc viņi var atgriezties pēc gada vai diviem.

Kā tilts starp divām pasaulēm

Jaunuzņēmumos daudzi Anrija kolēģi ir daudz jaunāki par viņu.

Jaunuzņēmums ir nesen izveidots uzņēmums ar jaunu ideju.

Daži ir Anrija dēlu vecumā.

Anrijs to uzskata par lielu ieguvumu.

Kolēģi uzticas cits citam.

Jaunākie kolēģi zina lietas, kuras Anrijs vēl nezina.

Savukārt Anrijam ir pieredze, kuras jaunākajiem kolēģiem vēl nav.

Viņš uzskata, ka šāda sadarbība ir ļoti vērtīga.

Pirms pieciem gadiem Anrijs iesaistījās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Ventspils biznesa inkubatorā.

Biznesa inkubators ir vieta un atbalsta programma, kas palīdz jauniem uzņēmumiem sākt un attīstīt savu darbu.

Inkubatora darbinieki un konsultanti viņam daudz palīdzēja.

Viņi skaidroja, kādu atbalstu uzņēmums var saņemt.

Viņi palīdzēja saprast, kā domā investori.

Viņi arī palīdzēja saprast, kā uzņēmums var augt.

Anrijs uzskata, ka uzņēmumam nepietiek tikai ar naudu.

Svarīgi ir arī gudri un pieredzējuši cilvēki, kuri var palīdzēt uzņēmumam attīstīties.

Uzņēmums turpināja attīstīties līdz Covid-19 pandēmijai.

Pandēmijas laikā bija jādomā, ko darīt tālāk.

Tajā laikā arvien vairāk sāka runāt par mākslīgo intelektu.

Daudzi cilvēki vēl tikai vēroja, kā šīs tehnoloģijas attīstās.

Anrijs un viņa jaunākie kolēģi nolēma tās izmēģināt.

Viņi sāka testēt dažādus mākslīgā intelekta risinājumus.

Tagad uzņēmums ir IT Baltic Cluster biedrs.

IT Baltic Cluster ir organizācija, kas apvieno uzņēmumus, kuri strādā ar datoriem un tehnoloģijām.

Uzņēmums sadarbojas arī ar starptautiskiem tehnoloģiju partneriem.

Anrijs bieži palīdz savienot sporta un tehnoloģiju pasauli.

Viņš palīdz tehnoloģiju speciālistiem labāk saprast sportu.

Viņš palīdz arī sporta cilvēkiem labāk saprast tehnoloģijas.

Tāpēc Anrijs sevi sauc par tiltu starp divām pasaulēm.

Labs vai izcils rezultāts?

Darbs ar jaunākiem kolēģiem ir mainījis arī pašu Anriju.

Viņš aicina kolēģus mācīties no viņa kļūdām.

Tajā pašā laikā Anrijs atzīst, ka daudzās jomās jaunākie kolēģi zina vairāk par viņu.

Vecums vai vadītāja amats nenozīmē, ka cilvēkam vienmēr ir taisnība.

Anrijs to ir iemācījies, strādājot kopā ar jaunākiem cilvēkiem.

Pieredze palīdz viņam labāk novērtēt riskus.

Taču pieredze nenozīmē, ka viņam vienmēr būs labākā ideja.

Jaunākie kolēģi bieži pamana risinājumus, par kuriem Anrijs pats nebūtu iedomājies.

Anrijs uzskata, ka nekad nav par vēlu sākt kaut ko jaunu.

Šis dzīves posms viņam šķiet ļoti interesants.

Viņa galvenais mērķis nav tikai nopelnīt vairāk naudas.

Anrijam ir svarīgi no rīta pamosties un darīt darbu, kas viņam patīk.

Ja ar šo darbu var arī nopelnīt, tas ir ļoti labi.

Taču nauda nav vienīgais mērķis.

Sabiedrībā bieži runā par jaunajiem speciālistiem.

Par jaunāko paaudzi pastāv dažādi stereotipi.

Stereotipi ir vispārīgi pieņēmumi par cilvēkiem.

Dažkārt cilvēki saka, ka jaunieši negrib strādāt.

Citi saka, ka jaunieši nevēlas uzņemties atbildību.

Anrijs šādiem apgalvojumiem nepiekrīt.

Viņš ikdienā strādā ar jauniem cilvēkiem.

Anrijs redz, ka viņi ir spējīgi un labi darbinieki.

Tomēr starp paaudzēm ir atšķirības.

Anrija paaudze bieži bija pieradusi vienlaikus darīt vairākas lietas.

Viņš vienā dienā varēja risināt vairākas pilnīgi atšķirīgas problēmas.

Toreiz tas šķita normāli.

Tagad jaunāki cilvēki biežāk izvēlas koncentrēties uz vienu uzdevumu.

Viņiem ir svarīgi šo uzdevumu paveikt ļoti labi.

Anrijs neuzskata, ka viens darba veids ir pareizāks par otru.

Tie vienkārši ir atšķirīgi.

Anrijs uzskata, ka jaunāki cilvēki prot labāk cienīt savu brīvo laiku.

Agrāk cilvēkiem bieži šķita normāli strādāt līdz vēlam vakaram.

Tagad cilvēki skaidrāk nodala darbu un atpūtu.

Anrijs uzskata, ka tas palīdz veidot veselīgu darba vidi.

Būt atbildīgam nenozīmē būt pieejamam visu diennakti.

Būt atbildīgam nozīmē labi paveikt savu darbu.

Anrijs redz šādu attieksmi arī savos kolēģos.

Sabiedrībā daudz runā arī par diskrimināciju darba tirgū pēc 50 un 60 gadu vecuma.

Diskriminācija ir netaisnīga attieksme pret cilvēku.

Anrijs saka, ka savā darbā šādu diskrimināciju nav piedzīvojis.

Sporta tehnoloģiju nozare Latvijā vēl ir neliela.

Šajā jomā svarīgākas par cilvēka vecumu ir viņa zināšanas un pieredze.

Anrijam ir maģistra grādi naudas pārvaldībā un sporta vadībā.

Tomēr viņš uzskata, ka ar diplomiem vien nepietiek.

Zināšanas ir jāprot izmantot darbā.

Sarunas beigās Anrijs stāsta par vēl vienu svarīgu notikumu.

Viņa uzņēmums ir kļuvis par IBM tehnoloģiju partneri.

IBM (International Business Machines) ir starptautisks uzņēmums, kas strādā ar datoriem un tehnoloģijām.

Anrijs uzskata, ka tas parāda Latvijas uzņēmumu iespējas.

Arī Latvijā var radīt risinājumus, kurus novērtē citās valstīs.

Uzņēmums sadarbojas ar IBM, lai izmantotu viņu zināšanas informācijas tehnoloģiju jomā.

Anrijam un viņa komandai tas ir svarīgs solis uz priekšu.

Nekad nav par vēlu sākt

Foto: no privātā arhīva. Apraksts tekstā zemāk.
Foto: no privātā arhīva. Apraksts tekstā zemāk.

Vīrietis zilā kreklā sēž pie galdiņa āra kafejnīcā. Viņa priekšā uz statīva novietota filmēšanas kamera. Fonā redzama pilsētas iela un garāmgājēji.

Kur ziņot, ja esi piedzīvojis vai novērojis diskrimināciju?

Bezmaksas atbalsta tālrunis, ja esi saskāries ar pāridarījumu: 116006

Tiesībsarga birojs – tālrunis: 67686768 vai 25576154, e-pasts: tiesibsargs@tiesibsargs.lv

Valsts darba inspekcija – tālrunis: 67186522, e-pasts: vdi@vdi.gov.lv

Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes” – tālrunis: 116123, e-pasts: skalbes@skalbes.lv

Valsts policija – tālrunis: 112, e-pasts: pasts@vp.gov.lv

© 2026 publicētā satura visas tiesības aizsargātas.

ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo
ESF+ logo un NAP2027 logo un Labklājības ministrijas logo

Kampaņu “Nolaid slieksni” īsteno Labklājības ministrija ESF+ projekta Nr. 4.3.4.3./1/24/I/001 “Izvērtējumi pierādījumos balstītas sociālās politikas pilnveidei” ietvaros.